Fysiotherapie Boon Assendelft

Bel voor een afspraak 075 6874010

COPD

Dit is een langdurige ontsteking van het slijmvlies van de luchtwegen. Het gevolg is een afname van de longcapaciteit.
codpHet is een geleidelijk proces waardoor klachten vaak pas na het 40ste levensjaar merkbaar worden.
Klachten zijn: ademhalingsproblemen, hoesten, beklemd gevoel op de borst en slijm opgeven.
Verkoudheid, luchtweginfecties of prikkelende lucht, zoals rook, verergeren de ontsteking.

Bewegen met COPD

Ademhalingsproblemen kan u weerhouden om te bewegen. Echter het is juist extra belangrijk om te bewegen.
Het bewegen zorgt voor sterkere spieren en een betere conditie waardoor de kortademigheid afneemt en u zich fitter voelt.

Allereerst start u met een intake en onderzoek van de fysiotherapeut.
Gesprek, advies, tests en metingen zijn de basis voor effectief bewegen binnen uw eigen situatie om te herstellen van COPD.
De tweede stap is verantwoord bewegen.
Binnen dit traject traint/beweegt u zelf onder professionele toezicht van de fysiotherapeut! Fietsen, wandelen, zwemmen, tennis, roeien, of andere beweegactiviteiten.
In ieder geval dat wat u graag zelf doet/deed.
Uw fysiotherapeut coacht u middels een aantal individuele sessies gedurende het jaar.

Medische training

Nadat het fysiotherapeutisch traject is afgesloten begint de medische training.
Dit duurt ongeveer drie maanden.
U traint in de trainingszaal bij Fysiotherapie Boon.
Afhankelijk van wat u wilt en kunt gaat u zelfstandig onder toezicht van de fysiotherapeut trainen.

Fysiotherapie Praktijk Boon - Delftlaan 5, 1566 VA Assendelft - T: 075 6874010 - info@fysioboon.nl